Belum ada yang dapat ganti Azizan Razak di Kedah

Pemergian Tan Sri Ustaz Azizan Abdul Razak adalah satu kehilangan besar kepada perjuangan Islam di tanah air.

Ketuanya, Datuk Harun Taib berkata, Ustaz Azizan telah melakukan pengorbanan yang besar dalam pentas politik Islam Malaysia dalam mendaulatkan Islam.

“Semoga roh beliau dirahmati Allah SWT dan ditempatkan bersama-sama para anbia, para sahabat dan para solihin serta para mujahidin di jalan Allah SWT.

“Semoga pengorbanan beliau selama ini dalam menegakkan agama Allah SWT berada dalam timbangan yang berat di sisi Allah SWT di hari akhirat kelak,” ujarnya dalam satu kenyataan.

Sehubungan itu, beliau mewakili dewan itu termasuk di negeri-negeri serta ahli-ahli seluruh negara merakamkan ucapan takziah kepada kepada kaum keluarga Ustaz Azizan.

Sementara itu, setiausaha dewan itu, Dr Khairuddin Aman Razali turut membacakan sepotong ayat Al-Quran yang bermaksud semoga Allah besarkan pahala kalian semua.

Katanya yang juga Ahli Parlimen Kuala Nerus, pemergian allahyarham satu kehilangan besar kepada PAS khususnya di peringkat Syura dan Ulamak PAS Pusat itu sendiri.

"Malah beliau juga orang yang berjaya memberi kemenangan besar kepada parti PAS khususnya di peringkat negeri Kedah," katanya dalam sidang media di lobi Parlimen hari ini.

Justeru, Khairuddin yakin akan ramai lagi orang seumpama allahyarham akan lahir dalam PAS.