EKSKLUSIF..!!! BUKTI ILMIAH NAQLI KAITKAN MAT SABU DENGAN SYIAH? - PART IV

Tidak berhujah kosong, mudir Maahad Al-Fathani, Ustaz Ashiq Ilahi, turut memperkuatkan hujah kajian mengenai persoalan "Mat Sabu Syiah?" itu dengan petikan-petikan dari kitabullah, Al-Quran Al-Kareem.

Beliau antaranya menerangkan tentang petikan ayat dari surah Al-Munafiquun, yang mafhumnya menerangkan sifat-sifat puak-puak munafik yang disamakan dengan golongan Syiah di zaman sekarang.

Beliau turut membidas Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu yang sebelum ini berkali-kali menegaskan pada media atas kekagumannya terhadap para pemimpin Syiah seperti Ayatollah Khomeini dan Hasan Nasrallah, sedangkan tindakan tersebut adalah salah dari sudut Islam dan Al-Quran.

Membayangkan susuk tubuh dan sifat yang diceritakan di dalam surah Al-Munafiquun, golongan munafik itu amat sesuai sekali dengan sifat-sifat yang ada pada golongan Syiah di Iran khususnya, kata Ustaz Ashiq.

Secara ilmiah dan naqli, jelas ahli Dewan Ulama PAS Kedah itu punya kreadibiliti untuk mendedahkan keterlibatan Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu, yang dibayangkan sebagai berfahaman Syiah.

Meskipun seolah-olah yakin dengan penemuan "positif" dalam merungkai persoalan aqidah Mat Sabu itu, Ustaz Ashiq menyerahkan pada pihak mahkamah untuk memutuskannya jika benar Mat Sabu berani mengheret Menteri KDN, Datuk Seri Zahid Hamidi ke kamar perbicaraan kelak.

Tonton rakaman siri ke-4 pendedahan "Mat Sabu Syiah?" di bawah: