EKSKLUSIF..!!! PENDEDAHAN 2 SAKSI PENTING ISU "MAT SABU SYIAH?"..!!!


Hari ini KedahNews.com akan menyiarkan keterangan mengenai dua orang saksi yang menceritakan tentang pengalaman mereka yang dikatakan mampu menyabitkan Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu, sebagai berfahaman Syiah.

Video tersebut akan disiarkan hari ini kira-kira jam 10 pagi dan 12 tengahari. InsyaAllah, video saksi ke-3 pula akan cuba disiarkan esok. Sama-sama kita nantikan pendedahan tersebut.

Mat Sabu didakwa berfahaman Syiah oleh ramai pihak sebagai berfahaman Syiah ekoran kecenderungan beliau terhadap revolusi Iran yang berkiblatkan fahaman sesat itu. Meskipun ramai ulama sebelum ini mendakwa beliau berfahaman Syiah, Mat Sabu menafikan tuduhan tersebut.

Kemuncaknya, Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Zahid Hamidi mencetus kontroversi apabila menuduh Mat Sabu berfahaman Syiah secara terbuka di Perhimpunan Agung UMNO baru-baru ini sehingga menyebabkan Timbalan Presiden PAS itu mengugut untuk memfailkan saman.

Minggu lalu Mat Sabu memberikan 3 hari pada Zahid untuk memohon maaf dan menarik balik tuduhan tersebut secara terbuka. Ugutan Mat Sabu itu tidak diendahkan Zahid. 

Mat Sabu pula sehingga kini masih gagal memfailkan saman terhadap Menteri KDN itu sebagaimana yang dikatakan dalam satu sidang akhbar bersama peguamnya.