Merungkai Pendedahan Mat Sabu Syiah?


Baru-baru ini wartawan KedahNews.com berjaya menemubual seorang tokoh agama yang merupakan Mudir (pengetua) di sebuah pondok di sekitar Pendang, Kedah, mengenai isu Syiah yang kian menular di Malaysia.

Sebagaimana maklum, Pendang merupakan daerah yang dikatakan menjadi pusat penyebaran ajaran bagi kawasan utara Semenanjung Malaysia.

Sebelum ini kita umat Islam digemparkan dengan keberanian Abdullah Hassan yang mendakwa dirinya sebagai Ketua Syiah Kedah yang berpangkalan di Pendang. Dia muncul bersama beberapa pengikutnya mendedahkan tentang identiti fahaman mereka.

Syiah difatwakan sesat dan pihak Kerajaan mengambil anisiatif serius dengan membentuk undang-undang bagi mencegah fahaman tersebut dari tersebar ke seluruh negara. Malah beberapa kerajaan negeri telah mengambil tindakan menangkap individu yang dipercayai berfahaman Syiah.

KedahNews.com akan menyiarkan temuramah bersama Mudir Pondok berkenaan secara berperingkat bagi merungkai kemelut Syiah, khususnya apabila isu itu dikaitkan dengan pemimpin nombor dua PAS, Mohammad Sabu atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu.

Ikuti pendedahan yang bakal kami siarkan mulai esok!