Anwar terpaksa merayu ratusan ahli PKR mengamuk

Susulan beberapa luahan tidak puas hati para ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) berkenaan isu di dalam pemilihan parti, satu protes tercetus di hadapan ibu pejabat parti itu malam tadi.

Bimbang ia akan tersebar di media arus perdana ekoran kepincangan pemilihan parti, Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim bertindak merayu kepada para penyokong yang protes untuk bersurai.

Menurut Anwar yang juga Ketua Pembangkang, pihak parti akan menyiasat segala aduan penipuan yang berlaku antaranya melibatkan perebutan jawatan Timbalan Presiden PKR.

“Saya bagi jaminan dan saya tidak peduli.. jika buat jugak selepas saya cakap ini, saya pecat.. Biar saya sorang tak apa, sebab kita bertanding atas prinsip.

“Jadi, saya minta bersurai sekarang.. jangan layan satu dua khianat.. jangan.. anda semua kena ingat.. bukan cari makan’ apa yang kita buat ini, kita susah payah.. faham tak.. jadi saya minta bersurai dengan baik.

“Jika tidak, siapa yang masih hadir, saya akan ambil tindakan,” katanya mententeramkan pihak yang melakukan protes.

Bantahan difahamkan dilakukan kira-kira 200 orang ahli PKR yang membantah dan mengkritik peranan Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) yang didakwa gagal mengendalikan pemilihan parti dengan baik.

Tindakan Anwar jelas tidak menggambarkan apa yang biasa dilakukan oleh parti itu jika tidak berpuas hati dengan dasar kerajaan iaitu dengan mengadakan demonstrasi besar-besaran di ibu negara untuk menimbulkan kekecohan.