Hina Allah melalui azan, KJ gesa ambil tindakan tegas!

Tindakan biadap seorang pengguna laman Facebook yang dikenali sebagai "Toowen Long" menyentuh sensitiviti agama dengan menghina azan dikecam hebat Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, Khairy Jamaluddin Abu Bakar.

Khairy Jamaluddin yang juga merupakan Menteri Belia dan Sukan itu menganggap TooWen Long sebagai ekstrimis dan menggesa agar pihak berkuasa mengambil tindakan segera atas sikap biadap yang dilemparkan pengguna laman media sosial itu terhadap Islam.

"Puak ekstrimis ada dalam semua kaum. Ini contoh yang amat teruk. Kalau benar orang ini wujud, wajar disiasat dan diambil tindakan," katanya yang dipetik dari laman sosial Twitter milik beliau baru-baru ini.


Toowen Loong dalam tulisannya di dinding laman telah menggunakan nama pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat, termasuk nama bekas Presiden Majlis Peguam, Datuk Ambiga Sreenevasan, bagi menggantikan nama Allah di dalam lafaz azan.

Sebelum ini terdapat banyak kes seumpama ini yang menggunakan laman sosial seperti Facebook, Twitter dan Blog, dengan menyentuh senstiviti agama dan menghina agama, khususnya agama Islam di Malaysia.

Menurut Menteri Belia dan Sukan itu, kes seperti ini wajib disiasat dan tidak perlu diberi sebarang  tolak ansur terhadap ucapan atau tulisan yang menyebarkan kebencian kaum dan agama di negara ini. -KedahNews.com