"Payudara" Syarifah Sakinah cetus kontroversi


Kuala Lumpur, 20 Mei – Sharifah Sakinah terus mencetuskan kontrovesi  apabila memuat naik sekeping gambar t-shirt  yang berimej gambar payudara di laman Instagramnya.

Menurutnya, gambar yang di muat naik itu bukanlah bertujuan untuk mencari publisiti tetapi untuk menyokong kempen kanser payudara yang sebelum ini dimuat naik oleh pelakon luar negara, Jessica Alba di laman Instagramnya pada tahun lalu.

“Foto itu berkaitan dengan sebuah kempen. Saya pun pelik kalau perkara buruk itu cepat sahaja menular walaupun orang ramai tak tahu kebenarannya. Ia hanyalah tujuan untuk kempen saja. Tapi, disebabkan foto itu jadi kontroversi, saya dah pun padamkannya,” katanya ketika dihubungi media semalam.

Sakinah menegaskan bahawa baju-t yang di muat turun itu bukanlah satu produk keluarannya.


“Itu bukan produk saya! Produk saya hanya ada dua saja,” katanya yang turut mempromosikan dua baju-t keluaran syarikatnya, Active, yang menjadi bahan kritikan masyarakat.

Sebelum ini, Sakinah dikritik hebat apabila mengeluarkan baju yang tertera tulisan ‘Cantik Tak Bontot Saya’ dan ‘Joging sampai kentut’ kerana dilihat seperti kebudak-budakan oleh segelintir masyarakat di negara ini.

Kritikan dan sindiran yang diterima tidak mematahkan semangatnya kerana apa yang cuba dilakukan adalah untuk memasarkan produk keluarannya.

“Bagi siapa yang nak beli, beli. Siapa yang tak nak beli, terpulanglah. Bagi saya, kalau sesuatu benda itu bagus, orang akan ingat. Kalau ia tak bagus, lagi orang akan ingat.  

“Lebih banyak orang kutuk, lagi ramai join ‘fitness’ saya. Lagi ramai yang beli produk saya. Saya buat fitness ni pun sebab nak cari duit lebih. Jadi saya tak kisah orang nak cakap apa,”

“Saya buat begitu untuk memasarkan produk saya dan ia bukan lucah pun,” katanya yang kini semakin aktif dengan program senamannya yang dikenali dengan nama Fitness Sakinah.

Produk Sharifah Sakinah Active akan dilancarkan pada bulan Jun lebih kepada cara penjagaan muka dan badan untuk mereka yang aktif bersukan. -KedahNews.com/Mohd Shahir Shukor