Rumahtangga bergolak: No Komen, kata Abby Abadi

Bekas anggota kumpulan Elite, Arbaiyah Abdul Manan, atau lebih dikenali sebagai Abby Abadi enggan memberikan sebarang komen mengenai status rumahtangganya yang dikatakan bergolak baru-baru ini.

Abby, 37, yang baru mendirikan rumahtangga dengan Noor Farhan Che Bakar, diajukan soalan oleh media ekoran kekecohan di media-media sosial yang mendakwa hubungan pasangan tersebut sedang "retak" tanpa diketahui punca sebenar.

"Tak ada apa nak cakap buat masa ini. Minta maaf, buat masa ini, saya tak ada apa-apa nak kongsi dulu. Tunggu nanti apabila saya sedia dan kalau ada apa-apa perkembangan saya sendiri akan beritahu. 

"Tak ada apa nak komen dulu. Cukuplah saya katakan, kehidupan berjalan seperti biasa,” katanya kepada media.

Di awal perkahwinannya dengan Noor Farhan, Abby sering memuat naik gambar-gambarnya bersama suami dalam aksi romantis dan menunjukkan dirinya bahagia dengan pasangan hidup barunya itu.

Arbaiyah sebelum itu bercerai dengan aktor, Norman Hakim, dan sempat dikurniakan tiga cahayamata, Mohamad Danish Hakim, Marissa Damia Hakim dan Maria Danisha Hakim.

Dia kemudiannya bergiat aktif di pentas-pentas politik bersama parti PAS dan diberikan gelaran "ustazah segera" setelah sering mengeluarkan "fatwa-fatwa" agama meskipun kurang ilmu dalam bidang tersebut.

Selain itu, Abby juga menjadi idola golongan pembangkang sering melibatkan diri dengan demonstrasi-demonstrasi politik selain mencetus kontroversi negatif di laman media sosial negara. -KedahNews.com