TERKINI: Guan Eng Langgar Saya, dakwa Abu Backer

Kecoh sebentar tadi di perkarangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang apabila calon bebas Pilihanraya Kecil (PRK) P51 Bukit Gelugor, Abu Backer Sidek Mohd Zan bertindak luar dugaan sehingga menyebabkan kekecohan tercetus di situ.

Menurut sumber, Abu Backer cuba menghalang kenderaan rasmi Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, keluar dari perkarangan DUN setelah sidang dewan ditangguhkan.

Tindakan tersebut telah mencetus kekecohan apabila Abu Backer tetap bertegas, enggan berganjak untuk membenarkan kenderaan yang membawa Guan Eng itu berlalu.

Ekoran itu, beberapa pengawal keselamatan DUN bertindak menarik Abu Backer ke tepi, namun calon bebas itu tetap berkeras dan berlaku sedikit pergelutan sehingga menyebabkan calon bebas itu terjatuh di depan kenderaan itu.

Abu Backer mendakwa telah mengalami kecederaan akibat tindakan kasar pihak keselamatan yang cuba mempertahan Guan Eng dan berkemungkinan dia dilanggar oleh kenderaan Ketua Menteri itu ketika sedang bergelut.

Menurut sumber lagi, sebuah ambulan telah dikejarkan ke lokasi kejadian untuk membawa Abu Backer ke Hospital Besar Pulau Pinang bagi merawat kecederaan yang dialami.

Berikut adalah beberapa keping gambar yang sempat dirakam ketika kejadian. -KedahNews.com