Anak-Anak Micheal Jackson Belanja RM24 Juta Setahun



Raja Pop dunia, Micheal Jackson memang terkenal dengan sikapnya yang boros dan gemar membeli barangan-barangan mewah ketika dia masih hidup.

Anak-anak penyanyi itu, Prince, Blanket dan Paris Jackson turut terpengaruh dengan sikap bapa mereka yang berbelanja mewah biarpun Micheal Jackson telah meninggal dunia tetapi kehidupan ketiga-tiga anaknya masih tidak berubah.

Sebuah majalah Portal Daily Mail mendedahkan dalam ruangan enam (Page Six) anak-anak Micheal Jackson membelanjakan wang sebanyak RM24 juta (USD8 juta) setahun untuk membeli keperluan harian mereka.

Perbelanjaan tersebut termasuk yuran tahun persekolahan Prince sebanyak RM90,000 (USD30,000) sebulan dan jumlah itu tidak termasuk dengan perbelanjaan dua orang adiknya yang bersekolah berasrama yang memerlukan perbelanjaan yang tinggi.

Menurut portal itu lagi, anak ketiga Micheal, Blanket memerlukan peruntukan yang tinggi termasuk bayaran untuk ke kelas karate bersama seorang jurulatih professional yang bernilai RM600 (USD200) untuk satu jam.

Selain itu, ketiga-tiga anak Micheal dilaporkan membelanjakan wang sebanyak RM1 juta (USD350,000) untuk pergi bercuti di Las Vegas dan Hawaii  bersama ahli keluarga dan turut membawa beberapa orang pengawal peribadi dalam percutian tersebut. –KedahNews.com/Mohd Shahir Shukor