Hanez Suraya Akhirnya Putus Cinta Dengan Suami Orang!


Kuala Lumpur, 23 Jun – Pelakon, Hanez Suraya akui telah memutuskan hubungan dengan kekasihnya, Romie Razin Adilha kerana tertekan akibat dicemuh oleh segelintir peminat yang menganggap dia sebagai perosak rumahtangga pasangannya itu.

Sebelum ini, hubungan cintanya bersama Romie yang masih bergelar suami orang mencetuskan kontrolversi hangat apabila isteri kekasihnya itu, Nur Liyana Manan menuduh Hanez sebagai orang ketiga yang menyebabkan mereka untuk bercerai.

Walaupun dia dan Romie pernah mengadakan sidang media khas bagi memperjelaskan keadaan sebenar yang membuktikan proses penceraian kekasihnya itu telah difailkan sebelum mereka menjalinkan hubungan cinta masih tidak dapat diterima oleh masyarakat yang terus menuduh Hanez sebagai seorang perampas.

Tindakan untuk mengorbankan perasaan cintanya terhadap Romie dibuat selepas dia berasa ini adalah satu jalan terakhir untuk membuktikan kepada masyarakat dia tidak bersalah walaupun pernah memohon maaf secara terbuka di dalam laman Instagram terhadap isu yang terjadi dan berharap semua pihak akan gembira dengan keputusan ini.

“Saya tidak mampu berbuat apa-apa. Bayangkan setiap kali isu penceraian Romie dan Liyana dibangkitkan, nama saya diheret sama. Dalam perbicaraan pun nama saya tidak disebut, tetapi alih-alih di laman sosial nama saya dikaitkan.

“Saya menjadi bahan cemuhan dan hinaan. Saya tidak faham mengapa ia terjadi, sedangkan sebelum ini saya tegaskan apa juga masalah yang berlaku antara Romie dan Liyana, jangan kaitkan nama saya,” katanya. 

Menurut Hanez, sekiranya perhubungan Romie dan Liyana masih dapat diselamatkan, dia merupakan insan paling gembira jika mendapat perkhabaran sebegitu.

Hanez berharap pengakuan ini dapat menjelaskan keadaan sebenar yang berlaku dan sekiranya namanya terus dikaitkan dalam isu penceraian Romie dan Liyana lagi, dia menggangap dirinya tidak ubah seperti kambing hitam dalam menyelesai pemasalah yang berlaku antara pasangan ini.

“Saya bersedia mengundur diri memandangkan masalah dihadapi hanya mereka yang tahu dan faham. Cuma saya minta apa juga masalah, selesaikan berdua dan jangan babitkan nama saya. 

“Ini kali kedua saya menyatakan perkara sama. Jika saya tidak lagi ada dan wujud dalam hidup mereka namun masih dikaitkan, nampaknya saya menjadi kambing hitam dalam situasi berlaku dan ia sangat tidak bagus,” katanya lagi. –Kedahnews.com/Mohd Shahir Shukor