Saya Cium Pipi, Bukan Mulut... - Nabil

Pelawak terkenal, Nabil Ahmad kecewa dengan kritikan segelintir peminat yang mempertikai tindakannya memuat naik beberapa keping gambar di laman sosial Instagram, yang memaparkan dia mencium isterinya ketika bercuti di kota Paris baru-baru ini.

Kata Nabil, dia hanya mencium pipi isterinya dan bukannya bertindak melampau mencium mulut isterinya di khalayak ramai.

"Saya pun pelik, kenapa sesetengah orang tidak senang dengan gambar itu, saya hanya cium di pipi bukan cium mulut," katanya mengulas ketidakpuasan hati segelintir peminat yang mengkritiknya baru-baru ini.

Pelawak itu turut meluahkan rasa hairan dengan tindakan segelintir peminat yang mensensasikan isu tersebut sedangkan wanita yang diciumnya itu merupakan isterinya yang sah, sedangkan beberapa rakan artis lain yang bercuti di luar negara dengan pasangan yang belum berkahwin tidak pula dipertikai.

"Saya cium isteri saya dan bukan orang lain, kadang-kadang saya pelik artis lain yang belum berkahwin pergi bercuti bersama rileks jer, tak pulak kecoh kecoh," katanya lagi yang dipetik dari laman media, Astro Gempak, baru-baru ini.

Selain itu, Nabil juga memohon agar para peminat supaya melihat tindakannya itu dari sudut positif yang menggambarkan pasangan yang berkahwin pada usia muda wajar mengekalkan kemesraan mereka sehingga ke akhir hayat.

Perkembangan terkini pelawak terkenal itu menyaksikan dia memegang watak Cikgu Daud di sebuah pusat tuisyen Bahasa Malaysia di dalam  sitcom bersiri terbitan Astro, "Cakap Melayulah", yang turut dibintangi oleh Shahrol Shiro, Jasmin Hamid dan Khatijah Tan. -KedahNews.com