TAUKE JAMBU MILIKI KASUT RM6,000?

Pelawak terkenal, Tauke Jambu atau nama sebenar Zamatul Amri Zakaria, memberitahu wujud salah faham mengenai resit kasut sneakers ‘designers shoe’ yang berharga RM6,000 miliknya.

Menurut Tauke, dia dikatakan telah membeli sepasang kasut "sneakers" mahal itu sedangkan dia mempunyai cerita sebenar di sebalik dakwaan liar tersebut.

"Sebenarnya, kasut itu ditaja bukan saya beli, saya ambil gambar resit dan kongsi di ‘Whatsapp Group’ tapi adalah individu dalam ‘Group’ itu yang muat naik di laman sosial,” katanya yang dipetik dari laman hiburan terkenal Murai.com.

Katanya, berkemungkinan bahawa individu yang sebarkan itu bukan kawan-kawannya yang sama berlakon mahupun berlawak dan mereka adalah kawan-kawan di luar industri hiburan tanahair.

“Apa yang saya buat itu adalah perkara biasa tapi mungkin ada segelintir dari ‘Group’ itu yang mungkin rasa cemburu dan cuba menjatuhkan reputasi saya, “ katanya lagi.

Ditanya, sama ada Tauke akan siasat siapa dalang itu untuk diambil sebarang tindakan berkenaan tuduhan liar itu, dia menjelaskan bahawa tindakan tersebut tidak perlu dan dia ikhlas memaafkan saja ketelanjuran rakannya itu. 

Pun begitu, pelawak tersebut berazam agar lebih berhati-hati lagi selepas ini supaya kejadian seperti itu tidak berlaku lagi.

"Mungkin lepas ini saya akan lebih berhati-hati,  agar perkara sebegini tidak timbul lagi," katanya.  

Tauke juga turut menjelaskan, kasut yang ditaja ini beliau ingin melaram untuk Hari Raya Aidilfitri akan datang dan dia akui sangat gemarkan sneakers itu serta berkemungkinan besar akan membelinya sendiri jika mampu.

"Sebelum ini saya tidak menitik beratkan imej permakaian kini, saya sudah mula berjinak-jinak belajar mengenai fesyen terbaru untuk digayakan di majlis rasmi atau tidak rasmi," katanya.

Bercakap mengenai perkembangan kariernya yang terkini, Tauke memberitahu bahawa dia sedang sibuk berlakon Telemovie Simpul Raya arahan Adlin Aman Ramli yang akan disiarkan di Astro Warna di Aidilfitri nanti. -KedahNews.com