Trauma: Nenek 59 Tahun Hampir Dirogol

Melaka, 15 Jun – Seorang nenek berusia 59 tahun dikatakan trauma apabila hampir dirogol oleh seorang lelaki yang mengancam akan kembali untuk melakukan perkara tersebut kepadanya selepas kejadian berlaku.

“Saya trauma,” kata Halimah Ismail, 59.

Dalam kejadian yang berlaku kira-kira jam 4.00 pagi Jun lalu, Halimah yang sedang tidur terkejut apabila menyedari seorang lelaki sedang berada di atas badannya.

"Saya menjerit meminta tolong.
"Dia mengambil sebuah bantal dan menutup mulut saya sambil memegang kedua-dua tangan saya dengan kuat" kata Halimah, yang merupakan ibu tunggal kepada empat anak.
Halimah yang mempunyai enam orang cucu itu berkata, lelaki itu cuba menanggalkan kain sarung yang dipakai olehnya tetapi dia bertindak menghalang dengan bertindak mengikat kakinya dengan kuat.
Menurutnya lagi, keadaan ketika kejadian berlaku sangat gelap tetapi dia dapat mengambarkan keadaan lelaki itu yang berbadan kurus serta berkepala botak dan mempunyai bau badan yang sangat busuk.
Dalam pada itu, wanita berkenaan amat bersyukur kerana lelaki itu bertindak melarikan diri tanpa sempat melakukan apa-apa perbuatan terhadap dirinya.
Akibat dari kejadian itu, Halimah mengakui dia sudah tidak lagi tidur dibilik berkenaan dan meminta anaknya yang berada di Jasin lebih kerap pulang ke rumahnya kerana bimbang lelaki itu akan kembali menceroboh kediamannya.
"Saya tidak tidur di bilik itu lagi. Saya sekarang tidur di ruang tamu," katanya, sambil menambah bahawa dia kini tidur dengan memakai seluar berbanding sebelum ini dengan hanya berkain sarung.
"Saya juga meminta anak perempuan bongsu saya yang berusia 28 tahun dan tinggal di Jasin supaya kerap pulang ke rumah," kata Halimah.
Laporan polis telah dibuat di Balai Polis Melaka Tengah dan dia percaya lelaki tersebut masuk ke rumahn dengan memanjat tingkap dari biliknya.
Pegawai Kanan Siasatan Polis Melaka Tengah, ACP R. Kumares berkata, polis sedang memburu penjenayah itu.
"Kita percaya lelaki berkenaan dari kampung yang sama," katanya. –KedahNews.com/Mohd Shahir Shukor