Video Meloyakan: Lelaki Tercekik "Handphone"


Klerksdrorp, Afrika Selatan, 15 Jun – Satu rakaman video yang baru dimuatnaik minggu lepas mengemparkan para pengguna laman sosial Youtube apabila satu objek yang dipercayai telah berjaya dikeluarkan oleh pasukan perubatan dari mulut seorang lelaki merupakan sebuah telefon bimbit.

Video yang dirakam di sebuah hospital di Klerksdrop itu menunjukkan seorang lelaki terbaring dalam keadaan sukar bernafas ketika seorang doktor kelihatan menggunakan penyepit besi menarik objek yang telah tersekat pada keronkongnya itu.

Beberapa kakitangan hospital yang berada di bilik pembedahan tersebut kelihatan terkejut apabila objek yang berjaya dikeluarkan itu adalah sebuah telefon bimbit. Kedengaran beberapa pertugas dalam bilik tersebut ketawa apabila melihat objek berkenaan dikeluarkan oleh doktor yang bertugas ketika itu.

Menurut sumber, video itu telah dirakam pada Mei 2012 oleh Edwin Shingo yang juga merupakan seorang pengawal keselamatan yang menyaksikan kejadian aneh itu.

Walaupun rakaman itu baru dimuatnaik pada minggu lepas, video yang bertajuk “The guy with a cell phone in the mouth” berdurasi satu minit tiga puluh sembilan saat mendapat 56,000 tontonan sejak ia dimuatnaik pada minggu lalu. -KedahNews.com/Mohd Shahir Shukor