Video: Pelajar Perempuan Dibelasah Beramai-Ramai - Anak Siapa Agaknya?


Sekumpulan pelajar sekolah memijak seorang pelajar di sebuah kawasan sekolah sedang hangat diperkata oleh pengguna-pengguna media sosial apabila video berdurasi satu mini tujuh belas saat itu dimuatnaik oleh seorang suspek di laman Facebook (FB).

Video yang tidak diketahui tarikh rakamannya kini tersebar di laman FB itu menunjukkan mangsa yang dikerumuni pelajar lain yang berkata sesuatu yang kurang jelas sebelum bertindak memukul dan memijak mangsa.

Mangsa yang bertudung itu juga telah di sepak oleh 4 orang rakan pelajar yang lain sebelum tudung mangsa juga kelihatan di tarik oleh suspek serta dia turut diheret oleh mereka.

Dalam video itu juga, suspek yang merakam kejadian itu memperkenalkan dua rakannnya sebagai ‘gangster’ dan ‘kak yong’ serta memmanggil dirinya sebagai ‘pailang’ yang bermaksud samseng.

Kedengaran suara mangsa yang menangis teresak-esak pada penghujung video berkenaan akibat dibelasah teruk oleh sekumpulan suspek berkenaan.

Video yang dirakam menggunakan telefon bimbit itu mengundang kemarahan pengguna FB yang mendesak pihak berkuasa menyiasat kejadian berkenaan dan mengambil tindakan sewajarnya kepada mereka yang terlibat. –KedahNews.com/Mohd Shahir Shukor