Zizan Pertahan Emma Maembong


Kuala Lumpur, 3 Jun – Pemilik syarikat WireFame Entertainment (WFE), Zizan Razak berasa pelik apabila diberitahu oleh pengurusan WFE mengenai tindakan syarikat tersebut yang mahu menyaman kekasihnya Emma Maembong, sedangkan dia yang merupakan pemegang saham terbesar dalam WFE langsung tidak tahu mengenai berita yang dilaporkan sebelum ini.

Sebelum ini, WFE di laporkan akan mengemukakan saman terhadap pelakon cantik Emma Maembong kerana di katakan telah melanggar syarat yang ditetapkan oleh syarikat itu apabila dia bertindak menandatangi kontrak berlakon sebuah drama arahan produksi luar tanpa kebenaran mereka.

“Saya pun pelik bagaimana cerita saman ini boleh timbul. Setahu saya kalau nak diikutkan kontrak Emma akan tamat pada Jun ini. Jadi kenapa perlu ada cerita saman ini?" persoal Zizan terhadap pihak yang mahu menyaman kekasihnya itu.

Menurut Zizan, dia tidak menyebelahi mana-mana pihak dan berharap konflik tersebut dapat diatasi dengan cara yang baik.

Malah kata Zizan, dia sedia melepaskan Emma sekiranya kontrak pelakon itu betul-betul tamat pada Jun ini.
“Bagi saya, daripada menyusahkan kedua-dua pihak dan mungkin akan timbul lagi macam-macam masalah, saya akan release-kan(lepaskan) Emma. Saya harap perkara ini dapat diselesaikan dengan baiklah.

“Saya sendiri akan berjumpa dengan pihak WFE dan membincangkan beberapa perkara yang melibatkan diri saya. Sayangnya buat masa ini saya tidak ada peluang lagi kerana jadual saya terlalu padat”, ujarnya ketika ditemui pada majlis Astro Meraikan Media yang diadakan di Hotel Le Meridien, Kuala Lumpur semalam.

Sementara itu, ketika ditanya mengenai perhubungannya bersama gadis tersebut, Zizan menegaskan dia ada memikirkan mengenai hasrat untuk menyunting Emma sebagai isterinya tetapi perbincangan lanjut mengenai perkara tersebut masih di peringkat awal.

Dalam perkembangan lain, Zizan kini sibuk dengan promosi filem Abang Long Fadil yang ditayangkan pada 29 Mei yang lepas. Filem arahan Shafiq Yusof ini mengetengahkan dia sebagai teraju utama. -KedahNews.com/Mohd Shahir Shukor