Kejam Pada Anggota, Rejim Israel Anggap Oron Sudah Mati #SaveGaza #OpSaveGaza


Alor Setar - Bukan saja kejam terhadap umat Islam Palestin, malah rejim zionis Israel turut berlaku zalim terhadap askar mereka sendiri apabila menganggap salah seorang anggota mereka, Oron Shaul, yand dikatakan telah ditawan pejuang Hamas semalam telah "mati".

Memetik dari sumber Reuters, dalam mengulas mengenai tentera mereka berusia 21 tahun itu, Israel selamba memutuskan Oron telah hilang dan dianggap telah "mati" dalam satu pertempuran di Gaza, semalam.

Pejuang Hamas baru-baru ini bersorak gembira mengumumkan mereka telah berjaya menawan Oron sambil berbangga menyebut nombor pengenalan tentera anggota rejim Israel itu kepada dunia antarabangsa.

Meskipun Hamas tidak menyatakan Oron masih hidup atau mati, masyarakat dunia positif menganggap tentera Israel itu masih bernyawa memandangkan tiada pihak yang mengisytiharkan mayat sebagai "tawanan perang" dalam sejarah dunia!



Walau bagaimanapun, keluarga Oron tetap optimis menganggapnya masih hidup dan berharap pihak rejim akan cuba menyelamatkan ahli keluarga mereka yang masih muda itu.

"Apa yang keluarga kami tahu, tiada sebarang petanda menunjukkan dia telah mati, Oron tetap belum mati pada kami," kata sepupu Oron, Racheli Gazit, yang dipetik dari sumber yang sama. -KedahNews.com