Kisah Saudara Kita Yang Tak Henti Menangis...

Sedang umat Islam seluruh dunia menahan lapar dan dahaga demi menunaikan tanggungjawab berpuasa di bulan Ramadhan, saudara kita di Gaza sedang kelaparan kerana diserang tanpa henti oleh Israel.

Sedang peminat Brazil seluruh dunia meratapi kekalahan 1 – 7 kepada Jerman, saudara kita di Gaza meratapi keluarga mereka yang mati syahid dibunuh oleh tentera zionist yang zalim.

Sedang peminat Jerman kegembiraan berjaya menewaskan Brazil di separuh akhir Piala Dunia 2014, tentera Israel bergembira membunuh kejam saudara kita di Gaza.

Kita di Malaysia masih berpeluang mengecapi keamanan dan keharmonian di bulan yang paling mulia ini, tetapi saudara kita di Gaza mungkin ada yang tidak berkesempatan untuk menyambut Aildilfitri bersama keluarga.

PALESTINIAN-ISRAEL-CONFLICT

Tentera Israel mencemarkan kesucian Ramadhan apabila melakukan serangan udara ke atas Semenanjung Gaza dengan mendakwa serangan dilancarkan itu adalah “Operasi Perlindungan Sempadan” atau “Operasi Batu Konkrit”.

Kononnya, tindakan itu bertujuan untuk menangkis dan menyerang semula roket-roket yang dilancarkan dari Gaza.

Hakikatnya, mereka mahu menghalau semua pemimpin Hamas keluar dari Gaza.

Bangsa Yahudi sangat memandang rendah bangsa lain yang dianggapnya sama taraf dengan haiwan.

Bagi mereka, jika seorang Yahudi mati dibunuh oleh Palestin, ia perlu dibalas dengan membunuh dua orang Palestin.

Kesombongan mereka telah bermula sejak beribu-rbu tahun lalu.

Bukan sesuatu yang pelik untuk mereka membunuh saudara kita di Gaza walaupun dikutuk satu dunia kerana bangsa mereka sudah membunuh ramai para Nabi, inikan pula manusia biasa seperti Palestin.

gaza-terkini

Terbaru lebih 28 warga Gaza syahid. Al Fatihah…

Ini bukan kali pertama Israel menyerang Gaza di bulan Ramadhan, malah sudah berkali-kali.

Mereka menyangka bumi Palestin adalah bumi nenek moyang mereka dan kerana itulah mereka sedaya-upaya menghalau umat Islam dari seluruh Palestin.

Justeru, marilah kita panjatkan doa di bulan suci ini dengan memohon ALLAH S.W.T memberi pertolongan kepada saudara kita daripada kezaliman para Yahudi Zionis ini.

Sumber: Mynewshub.my