Parody Kapten Luiz Tangisi Kekalahan Brazil Memang Lawak!

Mimpi ngeri skuad bola sepak Piala Dunia Brazil bertambah semalam apabila mereka dibelasah skuad Belanda dengan jumlah jaringan 0-3 di dalam perebutan tempat ketiga dan keempat kejohanan dunia itu di Brazil.

Selaku tuan rumah, Brazil dimalukan skuad Jerman di peringkat separuh akhir menyaksikan pintu golnya bolos sebanyak 5 kali dalam tempoh 30 minit permainan sebelum perlawanan berakhir dengan jaringan 1-7.

Kekalahan memalukan bagi skuad samba itu turut mendapat kritikan pedas dari media Brazil dan para peminat bola sepak pasukan itu.

KedahNews.com sebetulnya tidak berminat sama ada Brazil menang atau tidak.

Namun, klip video parodi yang memaparkan Ketua Pasukan skuad Brazil, David Luiz, yang menyatakan kesedihan dalam aksi Piala Dunia kali ini begitu menarik perhatian, terutama setelah dialih bahasa.

KedahNews.com yakin, apa yang diluahkan Luiz itu langsung tidak tepat dengan luahan yang terdapat dalam klip video berkenaan. 

Namun sudah resminya parodi, sudah tentu ia dihasilkan untuk tujuan suka-suka dan sekadar hiburan saja. Harap para peminat skuad Brazil tidak marah.

Berikut adalah klip video yang dimaksudkan... - KedahNews.com