Eina Azman Bakal Jadi Isteri "VVIP Bukan Islam" Akhir Tahun Ini

eina dan datuk paduka gurmet singh

Pelakon remaja yang pernah mencetuskan kontroversi bersama bekas kekasihnya Afiq Muiz, Eina Azman akhirnya bakal menamatkan zaman bujang bersama seorang lelaki Sikh yang bergelar "Datuk".

Pendedahan pelakon berusia 20 tahun itu dibuat ketika ditemubual oleh wartawan Metro selepas pelbagai khabar angin mengenai perkara tersebut mula didedahkan melalui beberapa laporan media sosial.

Menurut pelakon berusia 20 tahun itu, lelaki Sikh yang dimaksudkan itu ialah Datuk Paduka Gurmet Singh, 35, dan dia tertarik dengan lelaki ini disebabkan sikapnya yang amat bertanggungjawab serta sering memberi nasihat kepadanya.

“Awal perkenalan kami biasa-biasa saja dan ia bukanlah cinta pandang pertama. Perasaan sayang dan cinta hadir secara perlahan-lahan kerana Gurmet lelaki bertanggungjawab, matang dan suka menasihati saya.

"Situasi yang amat berbeza apabila saya berkawan dengan orang muda yang banyak berangan-angan. Kedua-dua belah keluarga juga merestui hubungan kami.

“Biarpun beza usia 15 tahun, kami berdua dapat menyesuaikan diri antara satu sama lain. Insya-Allah kami bercadang untuk membina mahligai rumah tangga pada penghujung tahun ini tanpa adanya majlis pertunangan,” katanya.

Selain itu, Eina menegaskan keputusannya untuk berkahwin dengan Gurmet dilakukan selepas dia mula berfikir secara mendalam dan berharap dengan perkahwinan yang bakal berlangsung nanti akan dapat mengelakkan dirinya daripada sebarang kontroversi.

“Keputusan untuk berkahwin bukanlah saya lakukan dalam keadaan tergesa-gesa, tetapi selepas berfikir dengan mendalam. Sejauh mana pun saya pergi dan setinggi mana pun kejayaan yang dikecapi, saya perlukan suami di sisi. Sama ada lambat atau cepat, saya akan berkahwin juga nanti.

“Sekiranya rezeki saya dalam bidang lakonan masih ada, Gurmet tidak menghalang saya untuk meneruskannya. Saya pun sudah serik dihujani kontroversi dan semoga dengan perkahwinan itu nanti menjadikan hidup saya akan lebih aman dan tenteram,”ujar pelakon filem Ratu itu.

eina dan gurmet

Walaupun berbeza fahaman agama serta jarak usia diantara mereka, ia bukanlah satu penghalang bagi meneruskan hasrat untuk berkahwin kerana ibu Eina kini sedang berusaha membantu mengajar Gurmet mendalami ilmu agama Islam.

”Bagi memberi pemahaman Gurmet terhadap Islam, ibu saya ba­nyak memberi panduan kepada Gurmet,” tambah pelakon itu lagi. –KedahNews.com/Mohd Shahir Shukor