Nazri Aziz Sanggup Gaduh Sesama Sendiri Demi Guan Eng?


Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Seri Nazri Abdul Aziz menyifatkan MCA sebagai sebuah parti yang tidak lagi relevan selepas Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).
Nazri berkata cadangan oleh DAP Pulau Pinang tersebut dapat membuka lebih banyak peluang pekerjaan, sekaligus ianya dapat mengurangkan kadar pengangguran yang semakin meruncing di negara kita sekarang.

"Saya tak kisah apa yang mereka katakan.

"Saya pentingkan rasa makanan peniaga tempatan," katanya yang dipetik dari laman Utaranews.com.

Ini berkemungkinan berpunca daripada kritikan oleh Setiausaha Agung MCA, Leong Kim Soon yang menyatakan bahawa Nazri "dahagakan publisiti peribadi".

Secara peribadinya, penulis setuju akan pendirian Nazri. Namun begitu, adalah "tidak cantik" dilihat sekiranya melihat membidas rakan ikatan parti sendiri dan cenderung kearah "musuh".

Sewajarnya, Nazri perlu menerima secara terbuka apa yang disampaikan MCA.

Sebelum ini, The Star melaporkan selebriti rancangan masakan Chef Wan "menyindir" pendirian Nazri dengan mengatakan bahawa Malaysia akan menjadi bahan ketawa di mata dunia jika Pulau Pinang melaksanakan rancangan melarang warganegara asing menjadi tukang masak makanan popular tempatan bagi mengekalkan citarasa aslinya.

Anda semua pasti pernah makan di Restoran Tom Yam yang dimasak oleh warga Thailand bukan?

Adakah kita perlu ke Thailand untuk makan masakan Tom Yam asli?

Sudah tentu jawapannya adalah tidak sama sekali. Hakikatnya, inilah senario sebenarnya yang berlaku disekeliling kita sekarang. - Muhamad Hafizzudin Mohd Daud/KedahNews.com