Aksi Panas Gadis Islam, Melayu, Warganegara Malaysia!

Jika dilihat dari sudut pemakaian, KedahNews.com berpandangan bahawa gadis yang membonceng motorsikal ini beragama Islam, berbangsa Melayu 

Berdasarkan nombor pendaftaran motosikal yang ditunggang itu yang bermula dengan huruf "Q" itu pula, berkemungkinan besar "jokey" dan gadis sedondon warna pakaian itu merupakan warganegara Malaysia.

Namun aksi yang dipamerkan gadis tersebut rasanya langsung tidak mencerminkan akhlak seorang Islam, Melayu atau warganegara Malaysia yang berdaulat ini.

Islam melarang umatnya mendedahkan aurat, membahayakan nyawa dan sekiranya lelaki yang menunggang motorsikal itu bukan muhrimnya, maka adalah haram gadis tersebut bersentuhan dengan lelaki tersebut.

Bangsa Melayu pula yang kaya dengan adab sopan dan budaya ketimuran juga menegah golongan hawa dari berkelakuan tidak senonoh seperti gambar diatas, terkangkang, terselak hingga ke paha, sambil membonceng seorang lelaki sebegitu rupa.

Dan warganegara Malaysia yang mendokong semangat rukunegara yang kelima, "kesopanan dan kesusilaan", sudah tentu tidak bersetuju dengan aksi tidak senonoh dan menjengkelkan, bukan?

Bagi sesetengah golongan yang malas berfikir dan enggan menggunakan ilmu atau akal yang Allah berikan, mungkin aksi sebegini merupakan satu keseronokan bagi mereka. Kononnya, "hebat" dan bangga dimuat naik ke laman sosial.

Apa pula pandangan para pembaca KedahNews.com mengenai gadis tersebut?

Sebelum itu, bayangkan gadis di atas adalah adik perempuan atau saudara kita. Apa pula pandangan dan tindakan kita terhadapnya? -KedahNews.com