Wan Azizah Kecewa Dengan Kenyataan Abdul Hadi



Kuala Lumpur – Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail mengakui berasa kecewa terhadap kenyataan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mempertikaikan kewibawaannya menjadi Menteri Besar Selangor.

Wan Azizah berkata, kenyataan Abdul Hadi yang menggangap dirinya tidak layak bagi jawatan tersebut adalah berunsur satu serangan peribadi.

"Saya sedikit terguris dengan serangan peribadi dibuat terhadap saya walaupun saya menghormati pendapat Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengenai kebolehan dan kemampuan saya.

"Bagaimanapun, tidak timbul kemarahan dan saya menerimanya sebagai teguran supaya boleh memperbaiki diri," katanya dipetik Berita Harian

Menurut Wan Azizah, dia meminta kepada semua pihak agar tidak memberi sebarang kenyataan balas terhadap pendirian Abdul Hadi yang enggan mengemukan namanya sebagai calon Menteri Besar di negerberkenaan.

"Saya mengucapkan terima kasih kepada Abdul Hadi dan keluarga atas jasa beliau dan bantuan kepada saya sejak tahun 1999 lagi.

"Saya juga tidak akan lupa budi baik pimpinan dan anggota PAS yang lain yang banyak membantu saya dan keluarga," katanya lagi.

Merujuk kepada kenyataan Abdul Hadi sebelum ini, tindakan PAS tidak mengemukakan nama Wan Azizah sebagai calon Menteri Besar bukan disebakan oleh jantina tetapi Presiden PKR itu tidak mempunyai kelayakan untuk menjadi ketua pemimpin kerajaan di negeri Selangor. –KedahNews.com/Mohd Shahir Shukor