Aktres Cun Terpaksa Terpaksa Hipokrit Demi Nak Jaga Hati Orang...

Mungkin namanya belum mampu untuk duduk sebaris dengan bintang seperti Tasha Shila ataupun Anzalna Nasir, namun bahang populariti mula dikecapi pelakon ini sedikit demi sedikit.

Nama Aishah Illias mula melonjak naik apabila menjadi watak utama dalam drama bersiri terpanjang Malaysia, Cinta Ibadah yang mula ditayangkan semenjak September lepas.

Drama ini bakal ditayangkan sebanyak 130 episod di Astro Prima. Wah, dah macam telenovela.

Cinta Ibadah astro

Namun, perkara tipikal yang akan menghimpit setiap selebriti terutama yang sedang meningkat naik seperti Aishah adalah masalah disiplin.

Menurut laporan dari Berita Harian, nama Aishah menjadi hangat dalam kalangan pelakon senior malahan kru kerana berlagak seperti seorang diva.

“Saya memang terkejut dengan cerita ini. Tuduhan saya lewat ke set itu saya sendiri pelik kenapa boleh timbul. 

“Saya cuba sedaya upaya datang awal ke lokasi penggambaran walaupun hari-hari ‘call-time’ saya pukul 7 pagi dan pulang paling awal jam 12 tengah malam,” ujar Aishah.

Namun, Aishah tidak menafikan bahawa dia pernah terlewat beberapa kali untuk tiba tepat pada masa, walau bagaimana pun ia tidak melebihi dari setengah jam.

“Bayangkan saya pernah tidur dalam kereta kerana takut terbabas tidur dan lambat ke set penggambaran,” katanya kepada akhbar berkenaan.

Ujarnya lagi, “Saya di set penggambaran pun tak bercakap sangat sebab sibuk baca skrip yang panjang lebar. Dulu saya pernah terkena di set drama yang sama apabila orang bercakap saya berlagak diva apabila buat hal sendiri.”

“Bayangkan saya buat hal sendiri pun boleh timbul cerita kurang enak, apatah lagi kalau saya bergaul mesra. Jadi nak tak nak, saya kena berjaga-jaga. Kena bermuka-muka. Tapi saya tahu ini semua permainan dalam industri seni.” katanya.
 
Sumber: Mynewshub.my