Bayangkan Bayi Ini Anak Anda, Apa Anda Rasa?

Bayangkan bayi dalam anggaran berusia setahun dua di dalam video yang disiarkan ini merupakan anak anda sendiri. Agaknya apa yang terbuku di dalam benak fikiran anda? 

KedahNews.com bukanlah cuba menimbulkan kebencian atau kemarahan masyarakat melalui video yang kini viral di laman-laman sosial ini.

Namun, apa yang terjadi kepada anak kecil ini benar-benar mecetus kemarahan kami.

Wanita yang dipercayai seorang warga Indonesia ini selamba menyuap makanan secara paksa ke dalam mulutu bayi berkenaan tanpa rasa bersalah atau belas kasihan.

Lihatlah bagaimana bayi berkenaan menangis teresak-esak sambil mulutnya disumbat makanan yang melimpah ruah, meleleh keluar dari mulutnya yang penuh.



Lebih membuat kami geram, bayi berkenaan sengaja dibaringkan bagi memudahkan wanita itu menyumbat makanan masuk ke mulut bayi tersebut.

KedahNews.com tidak pasti sama ada bayi tersebut merupakan anak kepada wanita Indonesia itu atau tidak. Namun jika bayi berkenaan adalah anaknya sekalipun, ia bukanlah satu "tiket" bagi wanita itu untuk berbuat demikian, bukan?

Sebaliknya, jika wanita itu merupakan pembantu rumah dan bayi berkenaan adalah anak majikannya, maka mungkin mana-mana pihak yang kenal dengan bayi atau wanita itu boleh tampil membuat laporan polis berkenaan kes ini.

Berdasarkan kata-kata wanita itu yang berbunyi "Kalau dekat Indon macam ni la boss..", kami menjangkakan wanita ini merupakan pembantu rumah dan lelaki yang merakam video tersebut mungkin majikannya.

Hairan juga mengapa lelaki tersebut tidak marah pada pembantu rumahnya, bukan?

Kami ingin berpesan pada seluruh pembantu rumah warga Indonesia yang mencari rezeki di negara ini bahawa meskipun ita serumpun, namun kaedah mengasuh anak-anak di Indonesia dan Malaysia adalah amat berbeza sama sekali.

Kami tidak dapat menerima kaedah seperti di dalam video berkenaan walaupun ia merupakan kaedah biasa di Indonesia. Harap maklum. -KedahNews.com