Rahsia Kemenangan Kedah Malam Ini? #PulunKedahPulun! #Hijaukuning #KFA

KedahNews.com yakin, para penyokong skuad bola sepak Kedah bakal memenuhi perkarangan stadium Darulaman seawal jam 5.00 petang ini bagi menyaksikan pertarungan separuh akhir Piala Malaysia, menentang pasukan Pahang.

Dengan mengenakan baju berwarna hijau kuning, warna turun temurun skuad Helang Merah itu, dijangka stadium itu akan gamat, mengimbas kembali kehebatan skuad kebanggaan anak-anak Kedah itu yang beberapa kali mencipta sejarah.

Kedah memang terkenal dengan para penyokongnya yang setia dan memberikan sokongan padu kepada para pemain setiap kali perlawanan berlangsung.

Slogan "pulun Kedah pulun" dan "membujur lalu, melintang patah" sering dilaung dan tertera di sepanduk-sepanduk, memeriahkan lagi kehangatan perlawanan bola sepak.

Alhamdulillah, stadium Darulaman kini dilengkapi dengan beberapa ruang solat yang menjadi surau bagi para penyokongnya menunaikan kewajipan kepada Allah SWT.

Menurut pemerhatian kami, surau-surau tersebut menjadi tumpuan para penyokong skuad hijau kuning itu bersolat sebelum perlawanan bermula.

Pada kami, mungkin itulah rahsia di sebalik kecemerlangan skuad bola sepak Kedah di mana para penyokong dan diyakini para pemainnya juga tidak melupakan kewajipan masing-masing sebelum memulakan sepak mula perlawanan.

InsyaAllah, dengan berkat solat dan doa para penyokong tersebut, Allah SWT akan memberi kemenangan kepada skuad Lang Merah malam ini. 

KedahNews.com memberikan sokongan padu kepada pasukan bola sepak Kedah malam ini dan berharap mampu menyediakan "bekalan" gol yang mencukupi apabila bertanding ke Pahang nanti.

Tidak dinafikan, skuad Tok Gajah bukanlah calang-calang pasukan yang mudah ditundukkan, namun dengan izin Allah SWT, Kedah bakal melakar sejarah melangkah ke perlawanan akhir piala berprestij itu sekali lagi.

Pulun Kedah Pulun!