Sesungguhnya, budi bahasa, budaya kita!
Siapalah yang tidak mengenali jenama tudung
eksklusif No. 1 Malaysia, Fareeda yang sememangnya amat diminati dan
menjadi koleksi wajib wanita berkerjaya.
Dalam masa itu, bagi menghargai
pelanggan-pelanggan setia jenama tudung ini, pihak Fareeda mengadakan
pertandingan ‘Tiru Gaya Mawar Fizo’ hingga mendapat penyertaan daripada
beribu-ribu yang mahu mencuba nasib.
Wah, bila dengar nama pertandingan ini sahaja dah merasakan pertandingan ini menarik dan tertariklah!
Hah, hadiah yang dijanji-janjikan pun tidak kurang hebatnya.
Terbaru, heboh di media sosial, Facebook
pelanggan tidak puas hati syarat baru yang dikenakan yang didakwa
berubah saat-saat terakhir.
Apa lagi, adalah ramailah penyerta mempersoalkan tindakan tersebut kerana tidak diberitahu awal.
Bagaimanapun, ramai pelanggan terkejut melihat komen yang dibalas oleh admin pihak Mawar Fareeda Fanpage yang digelarkan sebagai ‘sungguh budiman’.
Hah, gitew lah jawab pihak admin ini!
Terkejut juga cara admin ini menjawab,
meskipun tidaklah mempunyai unsur-unsur maki hamun tetapi cara menjawab
persoalan pelanggan tersebut dilihat sebagai agak kasar dan tidak
melambangkan jenama Fareeda sebagai tudung eksklusif.
Rasanya admin sepatutnya lebih peka dan bersopan ketika melanggan pelanggan setia.
Ini lagi beberapa screenshot peserta yang tidak puas hati syarat yang dikenakan dan cara admin tersebut membalasnya.
Mungkin admin tidak sengaja dan penat melayan
kerenah pelanggan yang terlalu ramai untuk dilayan menjadi punca sikap
yang ditonjolkan?
Apa pun, kami bukanlah nak mengcondem. Cuba berharap masyakat ini lebih bersopan santun lagi-lagi melayan kerenah para pelanggan.
Sebelum ini pun pernah terjadi kes perihal
Mawar Fareeda Fanpage ini yang kononnya didakwa tidak berbudi bahasa dan
lebih malang siapa lagi yang bakal menerima tempiasnya kalau bukan
Mawar sendiri.
Bagaimanapun, menurut mereka page ini dikawal oleh lima orang admin.
Mungkin pihak Fareeda sendiri ada penjelasannya berkenaan isu ini.