Talapia Babi Kembali Lagi, Kali Ini Di Selama Perak?

Seorang pengguna Facebook yang hanya dikenali sebagai "Rebus Tidak Empuk" mendakwa sebuah ikan talapia yang diternak di dalam sebuah kolam ikan di kawasan Ijok sekitar Selama, Perak, diberi makan bangkai babi.

Memuat naik sebanyak 5 keping gambar yang dipercayai telah dirakam, pengguna Facebook itu memohon pihak orang ramai menyebarkan dakwaannya.

Selain itu, "Rebus Tidak Empuk" juga mendakwa objek yang terapung di tengah kolam di dalam gambar tersebut merupakan bangkai babi yang digunakan sebagai makanan kepada ikan-ikan talapia yang diternak di situ.

"Kolam ikan talapia di bukit redang panjang ijok selama perak. Ikan talapia makan babi, Perhati kn objek terapung trsebut, mohon pnjangkn," tulis pengguna laman sosial itu yang kini sedang "viral" di laman sosial.

KedahNews.com memohon pihak berkuasa yang berkenaan supaya tampil menyiasat dakwaan pengguna laman Facebook itu bagi meredakan keresahan umat Islam di seluruh negara.

Sebelum ini pernah berlaku insiden yang seumpamanya dan ulama mengeluarkan fatwa yang mengharamkan umat Islam makan ikan yang dijamu bangkai haiwan yang diharamkan Allah SWT itu.

Dibawah adalah beberapa keping gambar yang dimuat naik pengguna Facebook berkenaan. Semoga umat Islam terpelihara dari sebarang unsur syubhah dan haram di Malaysia. Wallahua'alam. -KedahNews.com