Video Bola: Ketawakan Pakcik Yer... Nah! Rasakan..!!! (Mesti Tonton)


Mungkin sudah menjadi budaya generasi muda di zaman ini yang kurang menghormati orang tua dan suka memandang lekeh pada mereka yang lebih awal "makan garam".

Budaya tidak wajar itu sedikit sebanyak terbukti berlaku di Malaysia melalui beberapa insiden yang tersebar "viral" di laman-laman sosial sebelum ini.

Ini pula cerita tentang seorang "lelaki tua" yang ditertawakan anak-anak muda apabila dia masuk gelanggang, cuba tumpang sekaki bermain futsal bersama.

Melihat video di bawah, jika anda rasa pemain Eropah seperti Lionel Messi atau Ronaldo mempunyai skill yang hebat, apakata anda lihat dulu video "pakcik tua" yang kami kongsikan ini.

sean1

Sean Garnier, seorang ‘Freestyle Footballer’ kelahiran Perancis telah melakonkan watak sebagai seorang tua yang pada mulanya dimalukan oleh beberapa pemuda disebabkan gaya kaku mengelecek bola dan aksi yang begitu ‘kaki bangku’.

Namun, setelah itu beliau mula menunjukkan gaya ‘Freestyle’ yang sangat mengujakan!

Saksikan bagaimana juara dunia 5 kali berturut-turut ‘Freestyle Footbaler’ ini yang pasti membuatkan anda terhibur dan sekaligus membuatkan persepsi pemain bola nombor satu dunia di hati anda berubah.



Hebat bukan? Ada pemain bola sepak di Malaysia yang mampu beraksi seperti "pakcik tua" itu? Ada sesiapa nak ketawakan "pakcik tua" ini lagi?  

Namun apa yang penting bagi kita ialah sikap menghormati orang tua. Kita pun nanti akan jadi tua juga, bukan? Itu pun kalau dipanjangkan usia. 

Apa-apa pun, kami mengucapkan selamat maju jaya pada skuad bola sepak kebanggaan kita, Harimau Malaya untuk bertemu Vietnam dalam aksi memburu ke final Piala AFF Suzuki 2014 di Hanoi nanti.

Buat Skuad Hijau Kuning pula, tiada kata lain selain sorakan "Pulun Kedah Pulun!" dan kita pastikan #LangMerah unggul di persada bola sepak negara. -KedahNews.com