Berita Saya Bakal Mengacara Melodi Satu "Bidaah" – Azwan Ali

Memasuki tahun 2015, kelibat dua pengacara Melodi terdahulu, Zulin Aziz dan Sheery Alhadad tidak lagi kelihatan setelah kontrak mereka selama enam bulan tidak disambung.

Menerusi cakap-cakap belakang, ramai yang beranggapan bahawa pengacara sensasi, Azwan Ali bakal mengemudi rancanga hiburan nombor satu itu bagi menggantikan peranan Zulin dan Sherry.

Malah, ada sebilangan individu meluahkan rasa tidak puas hati terhadap pelakon filem Puteri Impian itu kerana mendakwa dialah punca kedua-dua pengacara tersebut disingkirkan dari program tersebut.

imageResize

Melalui portal hiburan Murai, Azwan Ali menjawab tuduhan tersebut dalam ayat sinikal, “Aku nak jadi hos Nona atau Wanita Hari Ini (WHI), kau mampu?”

Ya, mungkin ia kedengaran melucukan, namun ujaran tersebut merupakan satu bidasan halus buat telahan yang dibuat oleh sebilangan blogger dan pengguna laman sosial.

“Saya tidak ada kena mengena dengan isu ketiadaan mereka dalam Melodi. Tolong hormat dengan apa jua keputusan yang dibuat sendiri oleh pihak TV3. Dan berita yang disebarkan oleh bloggers-bloggers yang kononnya Azwan Ali bakal jadi hos baru Mmelodi TV3 adalah satu bidaah.

"Saya memang ada ke TV3 berpuluh kali, malah dalam bulan ini pun saya masih jejakkan kaki ke sana, tetapi sebab apa… biarlah rahsia.” katanya lagi.

Tambah Azwan, Melodi merupakan sebuah program yang pernah mendapat sentuhannya semasa zaman Fauziah Datuk Ahmad Daud (Ogy) menjadi pengacara dan ia merupakan satu memori yang akan dikenang selamanya.

GUA-Mentor6_Ogy_Ahmad_Daud_default_158621177

Walaupun tidak berpeluang mengacara rancangan tersebut, namun dia reda dan menghormati keputusan yang diputuskan oleh pihak TV3 sendiri.

Dalam pada itu, Azwan tidak menafikan pernah menyuarakan pandangan tentang kegagalan dua pengacara tersebut mengendalikan Melodi kepada penerbit semasa, Michelle, namun menolak andaian dia punca kontrak mereka tidak disambung.

“Kepada haters-haters yang boleh dibilang dengan jari dan sentiasa panas punggung dengan Azwan Ali, tolong hentikanlah menyalak dengan mengatakan kononnya saya tidak layak jadi hos Melodi.

Apapun, pada tahun 2015, saya telah mendapat tawaran untuk bekerja dengan Media Prima dan saya terima apapun jawatan saya nanti. Thank you kepada Tan Sri Johan Jaafar kerana amat menghormati seseorang yang bernama Azwan Ali.”