Bela Ayahnya, Anak Sulung Awie Dedah "Temberang" Rozana?

Meskipun pihak mahkamah tela membuat keputusan mengenai kes di antara Awie dan bekas isterinya, Rozana Misbun, dianggap selesai, namun nampaknya ia masih lagi belum berakhir bagi puteri sulung vokalis Wings itu, Putri Aleeya Antasha.

Episod kes itu seolah diberi nafas baru dengan memaparkan "versi" dari anak sulung Awie yang kini tampil "campur tangan" dengan menangkis cerita Rozana yang sebelum ini membuat kenyataan di media, sekaligus membela bapanya di laman sosial miliknya.

Memetik dari laman Facebook dan Instagram miliknya baru-baru ini, Putri Aleeya Antasha, anak pertama hasil perkongsian hidup Awie dan pelakon Arni Nazira mendedahkan tentang ibu tirinya itu yang dikatakan telah menipu media!

"INI SEMUA MENIPU SEMATA-MATA! 

"Yes, memang, memang ada yang mandikan adik-adik saya, Putra Ahmad Merrah, Putra Ahmad Rezzki dan Putri Qasseh Antasha, yang siapkan baju mereka, yang bagi mereka makan dan minum, memang ada tetapi bukan ibunya malah orang gaji yang siapkan semuanya, bukan sahaja orang gaji, kadang-kadang saya dan adik saya Aleefa yang harus siapkan..

"Ayah saya seorang yang bertanggungjawab!! Bukan ayah yang biarkan anaknya tak terjaga, bukan ayah yang takda hati perut, takda perasaan. ITU BUKAN AYAH SAYA!!

"Dan saya ingatkan pada sesiapa yang sokong sangat pihak sana tu, JANGAN PANDAI-PANDAI CAKAP ITU INI KALAU TIDAK TAHU CERITA SEBENAR OK?

"Kalau saya dipanggil mahkamah untuk dijadikan saksi, saya sanggup… saya sanggup! Sebab saya tahu, sebab saya tahu, ayah saya TAK SALAH!" tulis Putri Aleeya.


Dalam status tersebut, Putri Aleeya jelas membayangkan bahawa kenyataan yang dikeluarkan Rozana tidak tepat dan seolah-olah ibu tirinya itu cuma prihatin terhadap ketiga-tiga anak kandungnya sahaja iaitu Putra Ahmad Merrah, Putra Ahmad Rezzki dan Puteri Qasseh Antasha.

Puteri sulung Awie itu juga menepis dakwaan Rozana bahawa dia menghabiskan masa seharian menguruskan anak-anak dan prihatin terhadap tugasan sekolah mereka, sedangkan menurutnya semua perkara itu lebih banyak dilakukan orang gaji dan ibu saudara mereka.

Aleeya menegaskan Awie seorang yang bertanggungjawab dan dia bersedia menjadi saksi di mahkamah bagi membela bapanya andai diperlukan.

Sementara itu, mahkamah dalam keputusannya minggu lalu melarang Awie untuk memberi sebarang kenyataan kepada media berhubung bekas isterinya itu. -Kedahnews.com