Biadap: Kitab Kristian Diedar Bersama Bantuan Banjir Di Pasir Mas

Gambar Hiasan
Alor Setar - Penduduk di Kampung Slow Machang dikejutkan dengan pengedaran dua buah "kitab" agama Kristian yang diselitkan bersama di dalam bantuan banjir yang mereka terima baru-baru ini.

"Kitab" berkenaan yang masing-masing berjudul "Isa Al-Masih Kalimatullah" dan "Kisah Tentang Yesus Kristus" dalam bentuk kartun diletakkan bersama bantuan banjir yang diagihkan kepada mereka.

Kedua-dua buah buku dalam bahasa Melayu itu difahamkan telah diletak bersama bantuan banjir yang kemudiannya diagihkan oleh sebuah badan bukan kerajaan (NGO) pada 21 Januari lalu kepada penduduk di kampung itu.

Memetik Utusan, kedua-dua buah kitab itu ditemukan oleh Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Persekutuan (JKKKP) berkenaan, Suhaimi Mustafa.

Menurut sumber, kitab-kitab itu ditemui sebaik sahaja membuka plastik bantuan banjir yang mengandungi barangan makanan dan keperluan harian.

Menyedari perkara tersebut boleh mengugat akidah umat Islam, Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Pasir Mas bersama beberapa buah NGO tampil membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Pasir Mas. -Kedahnews.com