Main Pondok-Pondok Untuk Anak Orang Kaya...

SEBUAH pondok mainan yang hasilkan Lilliput Play Homes. Pondok mainan jenis The Cotton Candy Manor ini dijual dengan harga hampir RM37,000.
Dengan harganya mencecah puluhan ribu ringgit, ia menjadi pondok mainan khusus untuk anak golo­ngan kaya terlampau.

Syarikat Lilliput Play Homes yang berpangkalan di Finlevville, Pennsylvania di Amerika Syarikat sudah mengeskport 30 variasi pondok mainan seperti ini ke seluruh dunia dengan sebahagiannya mencecah harga hampir RM72,000.

Syarikat berkenaan yakin pondok mainan itu dapat memenuhi impian kanak-kanak yang inginkan tempat mereka sendiri untuk membesar, meneroka dan berdikari.

Setiap pondok mainan itu dibina dengan begitu teliti, dilengkapi perabot, pendingin udara dan peralatan dapur bagi membolehkan ia didiami kanak-kanak berkenaan, seperti mendiami rumah sebenar.

KANAK-KANAK bukan saja boleh bermain di dalam, tetapi juga di luar pondok mainan mereka.
Dengan memasukinya menerusi pintu yang setinggi 1.1 meter - lengkap dengan loceng dan pe­ngetuk tembaga - semua ruang pondok mainan berkenaan dihiasi permaidani. Dapur dan bilik air pula dipasangkan jubin sementara tingkap ditutup dengan langsir hingga ke lantai.

Tidak cukup dengan itu, pelanggan boleh menambah untuk meleng­kapkan sekitar pondok mainan mereka dengan buaian, papan gelongsor, tembok memanjat, terowong merangkak, meja berkelah dan taman bunga.

Syarikat berkenaan turut memberi peluang kepada pelanggannya menempah khas pondok mainan, termasuk seperti yang dilengkap dengan menara istana, teater dan kedai yang mempunyai rak dan kaunter untuk anak mereka bermain dan meneroka.

RUMAH sesuai untuk kanak-kanak
Dalam laman webnya, pengasas Lilliput, Stephen Chernicky berkata, dia menubuhkan syarikat itu selepas dia dan isteri gagal menemui pondok mainan paling sesuai untuk anak perempuan mereka.

Mereka mencipta Victorian Mansion pertama untuk anak mereka, Alyssa, lebih 20 tahun lalu.

Melalui proses itu mereka mendapat idea untuk menubuhkan Lilliput Play Homes. -Agensi