VIDEO WAJIB TONTON: Nenek Tua "Tembak" Pengganas IS Tepat Di Dahi..! Allahu Akbar!

SubhanAllah..! Dengan mengumpul kekuatan yang ada dijiwa, seorang nenek tua begitu berani muncul bertemu pengganas IS ditepi jalan semata-mata untuk berdakwah menyeru mereka kembali ke jalan Allah yang sebenar.

“Kembalilah ke jalan Allah SWT…” ungkapan tersebut berkali-kali diucapkan pada sekumpulan pemuda IS yang berada di dalam sebuah kenderaan ketika ditemuinya di sekitar jalan tersebut.

Menariknya, nenek tua berkenaan yang fasih berhujah telah mengemukakan dalil-dalil naqli dan aqli dalam usaha "sekolahkan" pemuda-pemuda yang sesat serta menyalahtafsirkan ajaran Islam yang sebenar.

Malah dalam rakaman video itu, nenek tersebut turut memetik syair-syair ulama silam terkemuka dan tidak putus-putus mengingatkan mereka tentang kezaliman yang IS lakukan adalah bercanggah sama sekali dengan ajaran Islam.

Warga emas itu juga mengecam kekejaman IS dan menyeru kumpulan itu berhenti melakukan aktivi keji ‘memenggal kepala’ dengan menegaskan tindakan berkenaan adalah dilarang serta menyalahi hukum untuk berjihad ke jalan Allah SWT.

Bagi mereka yang fasih dan memahami bahasa arab, sudah tentu dapat memahami "khutbah" nenek tua itu dengan baik serta mengaku kebenaran yang terkandung di dalamnya.

Kedahnews.com begitu menyanjungi keberanian nenek tua itu yang begitu cekal berjihad dengan dakwah ke arah Islam meskipun menyedari bahaya yang mungkin mengancam nyawanya di atas kezaliman IS.

Namun seperti biasa, kebanyakan generasi muda Islam masa kini selalunya akan memandang remeh dan mentertawakan nasihat sebegitu, seolah mempermainkan kebenaran yang disampaikan.

Tidak terkecuali di Malaysia, ada juga dilapor mengenai anak-anak muda yang bersifat seperti itu dan terpengaruh dengan dakyah sesat IS hingga terlintas untuk "menyesatkan" diri ke Syria bersama penyembelih yang dipercayai telah ditaja puak kuffar barat. 

Semoga Allah SWT memberkati jihad dan keteguhan hati dakwah nenek tua tersebut, insyaAllah. Saksikan video berkenaan di bawah. Allahu Akbar! -Kedahnews.com