Bayi 22 Bulan Tanpa Denyut Nadi "Mati Hidup Semula"?


Seorang bayi berusia 22 bulan seolah "mati hidup semula" dalam satu kejadian cemas yang menyaksikan dia telah dihanyutkan arus deras yang melanda sekitar Mifflinburg, Pennsylvania baru-baru ini.

berjaya diselamatkan selepas 101 minit diberikan bantuan pernafasan oleh anggota paramedik dalam satu kejadian cemas.

Wow, jarang sekali kita nak tengok kejadian macam ni.. Mati dan hidup semula..

Dalam kejadian yang berlaku pada 11 Mac lalu, bayi berkenaan, Gardell Martin ditemui tersangkut pada dahan pokok oleh seorang jiran hampir 400 meter daripada tempat dia terjatuh di sebatang sungai di sini.

Pasukan ambulans dan paramedik yang tiba tidak lama selepas itu mula memberi bantuan pernafasan selepas gagal mengesan denyutan nadi kanak-kanak berkenaan.

Pada mulanya, kesemua paramedik berasa hampa dan ingin menyatakan hasrat bahawa budak berkenaan meninggal dunia..

Namun entah bagaimana pada minit ke 101, bayi berkenaan tiba-tiba tersedar dari "mati"nya hingga menyebabkan mereka yang terlibat di situ terkejut besar!

Difahamkan bahawa keadaan seperti itu dikenali sebagai hipotermia  bagaimanapun dilihat membantu menyelamatkan nyawanya dengan mengurangkan kerosakan organ dalaman.

Benarlah firman Allah SWT yang mafhumnya bahawa nyawa seorang hambanya itu tidak akan dicabut dari jasad selagi tidak sampai waktunya, kan? - MiraAzhar/Kedahnews.com