Guan Eng Umum Pulau Pinang Cuti 7 Mei Ini #PRKPermatangPauh

GEORGE TOWN – Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng mengisytiharkan 7 Mei sebagai hari kelepasan am di negeri ini bersempena pilihan raya kecil (PRK) Parlimen Permatang Pauh.

Beliau berkata keputusan itu dibuat dalam mesyuarat exco kerajaan negeri bagi melancarkan proses pengundian pada hari berkenaan yang jatuh pada hari Khamis iaitu hari bekerja.

“Saya harap semua pengundi luar boleh pulang mengundi. Kami juga berharap majikan (sektor) swasta kalau tidak cuti boleh memberi masa kepada pekerja mereka untuk mengundi,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Pilihan raya kecil Parlimen Permatang Pauh pada 7 Mei ini menyaksikan pertandingan empat penjuru antara calon Barisan Nasional Suhaimi Sabudin, Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, calon Bebas Salleh Isahak dan Azman Shah Othman daripada Parti Rakyat Malaysia.

Pilihan raya kecil itu diadakan berikutan penyandangnya Datuk Seri Anwar Ibrahim hilang kelayakan sebagai wakil rakyat apabila Lembaga Pengampunan menolak petisyen pengampunan diraja yang dipohon Anwar melalui anggota keluarganya. – BERNAMA