Penyokong PAS Cabar Mat Sabu Buktikan Diri Tidak Bacul

PERMATANG PAUH - Penyokong dari kalangan pro-ulama PAS mendesak Timbalan Presiden parti itu, Mohamad Sabu untuk membuktikan dirinya tidak bacul dengan bertindak mengambil tindakan disiplin terhadap Adun PAS Hulu Klang, Saari Sungib.

Tindakan Saari yang menyarankan supaya Pakatan Rakyat menyingkirkan PAS dari gabungan parti pembangkang itu menimbulkan kemarahan admin laman sosial Facebook, El-Haraki, yang terkenal menyerang pemimpin PAS yang dikatakan cuba merosakkan parti dari dalam.

"MAD SABU BACUL KENAKAN TINDAKAN KE ATAS "BARUA"

"El-Haraki mencabar Mad Sabu mengenakan tindakan ke atas Saari Sungib yang jelas membelakangi Majlis Syura Ulamak serta arahan Presiden PAS," cabar admin laman page tersebut.

El-Haraki turut memuat naik sisipan keratan yang dipercayai telah dipetik dari sebuah laman portal yang menunjukkan saranan Saari dalam satu ucapannya yang telah disampaikan dalam konvensyen PasMa yang berlangsung di Shah Alam, baru-baru ini.

Selain itu, admin laman itu yang konsisten cuba membersihkan PAS dari dalam turut sempat menyindir Mohamad sebagai salah seorang "barua" sebagaimana Saari.

"Lupa, Mad Sabu juga barua!," tulisnya lagi.

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebelum ini menyifatkan mereka yang cuba meruntuhkan jemaah PAS dari dalam sebagai "barua" di dalam parti berkenaan. -Kedahnews.com