YA ALLAH! Mohon Bantu Keluarga Di Sungai Petani Ini... #Share #Sebarkan #Kongsi

Di sebalik tidur di atas tilam yang empuk, menonton televisyen LED skrin besar lebar, memiliki ruang tamu yang luas dan penghawa dingin yang melegakan tubuh, rakyat Kedah perlu membuka pada nasib sebuah keluarga di Sungai Petani Kedah.

Ibarat kais pagi makan pagi, kais petang makan petang, kedhaifan nasib keluarga ini begitu meruntun jiwa Kedahnews.com untuk menarik perhatian seluruh warga Jelapang Padi untuk dikongsikan bersama dalam hidup kita.

Meskipun begitu, kesempitan hidup tidak pernah mematahkan semangat Azizah dan keluarganya dalam menempuh liku-liku hari yang mendatang.

Dengan menggunakan kudrat yang ada, ibu tunggal ini tetap berusaha mencari rezeki di bumi Kedah ini demi menyara empat-empat anaknya yang masih bersekolah.



Lebih menyentuh hati, melihat kediaman kecil keluarga Azizah yang tinggal di Kampung Sungai Pasir di Sungai Petani ini, ianya jelas terbina menumpang di atas tanah milik orang yang digunakan sebagai tempat berteduh.

Bahkan, kediaman yang lebih layak dipanggil pondok kecil yang dibina daripada kayu-kayu terbuang yang entah dikutip dari mana itu hanya sekadar cukup-cukup untuk dijadikan tempat bermalam buat keluarga ini setiap hari.

Menurut sumber yang kami peroleh, Azizah dikatakan ada menerima bantuan sejumlah wang sara hidup dari Jabatan Kebajikan Malaysia (JKM), namun bantuan itu tidak mencukupi bagi menampung sara hidup lima beranak tersebut.

Justeru itu, kami memohon pertimbangan peri kemanusiaan dari seluruh rakyat Kedah yang dikurniakan Allah SWT dengan rezeki yang lebih, bolehlah membantu seikhlas hati kepada Azizah dan anak-anaknya.

Kami yakin, anak-anak Kedah sememangnya terkenal dengan sikap prihatin, bertanggungjawab dan sangat tinggi budi, khususnya dalam hal bantu membantu sesama kita, bukan?

Bagi yang ingin menyampaikan bantuan kepada keluarga ini, bolehlah menghubungi cik Azlina di talian 012-4428693, atau melawat sendiri kediaman keluarga berkenaan di Kampung Sg Pasir Kecil, Jalan Kuala Ketil, 08000 Sg Petani, Kedah.

Moga-moga ada hartawan dan dermawan dari kita yang tampil meringankan beban Azizah sekeluarga dan hanya Allah SWT saja yang dapat membalas budi baik tersebut di akhirat kelak, insyaAllah. -Kedahnews.com