Jalan Rosak Di Pokok Sena Bahayakan Rakyat

Jalan yang rosak menyebabkan penduduk perlu berhati-hari setiap kali ingin masuk ke Taman Jabi.
POKOK SENA - Pengguna laluan di Batu 10.5 Jalan Pokok Sena ke Kuala Nerang dekat sini meminta pihak berkenaan supaya membaik pulih jalan di situ yang rosak dan berlubang.

Pengguna, Mohd Fawwaz Aswad Azami, 29, dari Kampung Kolon dekat sini berkata, kerosakan jalan itu sering menimbulkan masalah kepada pengguna terutamanya ketika mereka hendak masuk ke Taman Jabi atau ke kedai  berdekatan.

Menurutnya, kerosakan jalan itu mula disedari kira-kira setahun lalu akibat dilalui oleh kenderaan berat.

“Lubang di jalan berkenaan membahayakan pengguna apabila pemandu yang hendak masuk ke Taman Jabi pasti akan terkejut melihat lopak itu dan menghentikan kenderaan mereka secara tiba-tiba.

"Ini menyebabkan kenderaan lain akan melanggar kenderaan di hadapan dan perkara itu sering dihadapi penduduk Taman Jabi serta Kampung Kolon,” katanya.

Mohd Fawwaz Aswad berkata, sebelum ini ada penduduk bertindak menambak tanah di situ tetapi apabila musim hujan tanah itu dibawa oleh air.

Oleh itu, pengguna di sini meminta pihak bertanggungjawab supaya membaik pulih jalan berkenaan.

Sementara itu, Pengerusi Jawatankuasa Penduduk Taman Jabi, Fisol Ahmad berkata, jalan itu menjadi kemudahan pemilik kedai dan penduduk berdekatan untuk keluar masuk ke jalan utama.

“Oleh itu ,saya berharap pihak berkenaan dapat membaiki jalan itu dengan segera bagi kemudahan penduduk di sini,” katanya. -Sinar Harian