WoW! Gambar Paling EPIK Sepanjang PRK Permatang Pauh!


ALOR SETAR - Pilihanraya Kecil (PRK) Permatang Pauh telah berakhir semalam dengan kemenangan lebih memihak kepada calon PKR, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail, sebagaimana yang dijangka awal, meskipun mengalami kemerosotan majoriti undi.

Tahniah diucapkan kepada Wan Azizah yang kini menggalas dua amanah dan tanggungjawab sebagai Adun Kajang serta Ahli Parlimen Permatang Pauh.

Pun begitu, sekeping gambar "epik" telah mencuri tumpuan Kedahnews.com sebagai kenang-kenangan di PRK berkenaan.

Gambar tersebut menyaksikan seorang wanita bertudung membonceng motosikal seorang lelaki sambil jarinya menunjukkan isyarat lucah pada hari pengundian di Permatang Pauh sekaligus dinobatkan sebagai "aksi terbaik".

Tidak perlulah kami menyatakan tentang bendera parti mana yang wanita itu bawa ke hulu ke hilir memandangkan ia tidak penting sama sekali.

Bagaimanapun, memandangkan wanita itu bertudung, maka kami positif mengatakan dia beragama Islam.

Jadi, Kedahnews.com agak merasa janggal melihat akhlak dan kelakuan wanita berkenaan dengan aksi yang pada kami sangat memalukan agama Islam, khususnya pada golongan bukan Islam.

Itu belum lagi diceritakan tentang para penyokong kedua parti yang jelas beragama Islam dan berbangsa Melayu, tapi bergaduh menghamburkan caci maki, carutan, kata-kata kesat serta ada yang tergamak berlaku ganas hingga terjadi peristiwa berdarah.

Sinisnya, kami yang turut berada di lokasi juga melihat beberapa penyokong kedua parti yang bukan beragama Islam tersengih-sengih dan ketawa kecil melihat "gelagat hebat" orang Melayu beragama Islam yang seolah "bertuhankan" politik. 

Ia membuat kami tertanya-tanya, di manakah letakknya Islam dan akhlak Al-Quran yang diwariskan Rasulullah SAW kepada umatnya di Malaysia? 

Dan dimanakah letakkany adab sopan dan kelembutan budaya bangsa Melayu yang begitu terkenal suatu masa dahulum?

Apa yang jelas, kami sendiri "tersentuh". Anda pula bagaimana? -Kedahnews.com