Awie Takkan Lepaskan Rozana Selagi Tidak Pulangkan Duit Anak-Anaknya

Rasanya majoriti para peminat industri hiburan tanahair tahu tentang krisis rumah tangga dan pelbagai kontroversi yang menimpa hubungan antara vokalis kumpulan Wings, Awie dan isterinya Rozana Misbun.

Ia bermula setelah Awie didakwa memukul isterinya itu akibat perselisihan faham sehingga kes tersebut di bawa ke siasatan polis dan prosiding mahkamah.

Satu persatu tuduhan dibuat Awie dan Rozana terhadap satu sama lain, baik ketika perbicaraan mahupun melalui saluran media.

Disogok dengan soalan tentang keengganannya menceraikan Rozana sehingga kini, Awie memiliki sebab kenapa dia berbuat demikian.

Memetik kenyataannya dalam portal Murai, Awie berkata, dia tidak akan melepaskan Rozana selagi wanita itu tidak memulangkan wang dan harta yang ‘dicuri’ daripada anak-anaknya.

Awie dan Rozana Misbun hadir di Mahkamah Majistret untuk perbicaraan kes dakwaan dicederakan suaminya hari ini. - Foto BERNAMA

“Saya boleh lepaskan dia, mudah sahaja. Dia harus pulangkan dulu harta dan duit milik anak-anak saya. Jangan bawa lari duit tersebut.

“Dia berjanji mahu pulangkan duit tersebut. Saya enggan lepaskan dia selagi dia tidak berbuat perkara yang saya minta itu,” tegas Awie.

Sementara itu, Awie turut menceritakan tentang penemuan barang khurafat yang dikatakan sebagai milik Rozana yang terdapat di dalam bantal tidurnya, baru-baru ini.

“Patutlah saya sering kali sakit jika berada di rumah. Rupanya masih ada lagi barang khurafat yang bersisa di rumah itu. 
 
“Saya memang tidak akan memaafkan dia kerana menggunakan perkara syirik terhadap saya dan membuatkan tempiasnya terkena orang lain,” kata Awie yang dipetik dari portal berkenaan.

Oleh itu, Awie bercadang untuk berpindah dari rumahnya yang terletak di Ukay Bestari, Ampang dan sedang dalam proses berbuat demikian.

Sebelum ini, tonggak utama filem Sembilu itu turut mendedahkan pelbagai barang karut dan tahyul telah dijumpainya di serata rumah termasuk darah, rambut, tulang, patung kemaluan lelaki yang diperbuat daripada emas serta patung logam Buddha. -Kedahnews.com