Lelaki Hilang Ditemui Mati Terjerut Leher Di Sik

Anggota bomba mengusung mayat mangsa. - Foto Ihsan Jabatan Bomba Dan Penyelamat
ALOR SETAR - Seorang pemuda berusia 21 tahun yang hilang ketika keluar menjerat burung ditemui mati dalam hutan berhampiran kuari batu di Kampung Sungai Semiar, Sik, pagi semalam.

Dalam kejadian itu, mayat mangsa ditemui dalam keadaan tergantung dengan tali menjerut pada leher oleh pasukan penyelamat yang menjalankan operasi mencari dan menyelamat sekitar jam 9.45 pagi.

Ketua Balai Bomba Sik, Mohd Faizol Izwan Hang Tuah berkata, mereka menerima panggilan pada jam 8.27 pagi dan sebuah jentera dengan lapan anggota dihantar ke lokasi untuk melaksanakan operasi mencari dan menyelamat.

Menurutnya, sewaktu tiba di lokasi sekitar jam 9.09 pagi, mereka dimaklumkan terdapat seorang lelaki dipercayai hilang ketika keluar menjerat burung.

“Kami melakukan operasi mencari dan akhirnya menemui mangsa dalam keadaan tergantung dengan tali menjerut lehernya dalam hutan berhampiran kawasan kuari batu.

“Kawasan itu juga tiada liputan telekomunikasi dan mayat kemudian dibawa keluar sebelum diserahkan kepada polis untuk tindakan lanjut,” katanya.

Sumber: Sinar Harian