Mat Sabu Dakwa Tak Kenal Kepimpinan Baru PAS

Mohamad Sabu
ALOR SETAR - Bekas Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu menyuarakan lagi keluhannya yang merasakan keputusan pemilihan partinya baru-baru ini sebagai sangat pelik berdasarkan pengalamannya sepanjang aktif di dalam PAS.

Mohamad atau lebih dikenali dengan panggilan Mat Sabu mendakwa dia sendiri tidak kenal dengan barisan kepimpinan pucuk pimpinan PAS yang baru dipilih perwakilan pada Muktamar PAS kali ke-61 lalu.

"Kali ini saya rasa keputusan pilihan raya parti agak pelik.

"Banyak yang menang dan terpilih ke jawatankuasa pusat hanya mereka yang aktif di peringkat daerah atau negeri, biasanya pihak yang menang popular di peringkat kebangsaan.

"Saya sendiri tak kenal siapa mereka dalam barisan kepimpinan baru ini," katanya yang dipetik dari portal pro-Pakatan Rakyat, Malaysiakini.com.

Mat Sabu sebelum ini tewas di tangan Tuan Ibrahim Tuan Man yang mencabarnya bagi merebut jawatan nombor dua PAS pada pemilihan pucuk pimpinan parti itu awal Jun lalu.

Selain Mat Sabu, ramai lagi pemimpin pro-Pakatan Rakyat yang tewas tidak dipilih menganggotai pucuk pimpinan PAS bagi penggal 2015/2017 seperti Khalid Samad, Datuk Mujahid Yusof Rawa, Hanipa Maidin, Dr Dzulkefly Ahmad dan lain-lain.

Golongan pro-ulama dikatakan telah menyapu bersih keseluruhan jawatan utama parti tersebut sama ada bagi jawatan Presiden PAS hinggalah ke peringkat Jawatankuasa PAS Pusat. -Kedahnews.com