Rani Kulup #Kipidap Pernah Bergelar Penyanyi Pop Yeh-Yeh!

ALOR SETAR - Baru-baru ini, Kedahnews.com berkongsi tentang khabar angin mengenai Abdul Rani Kulup yang berjaya memikat hati pihak produksi tanahair hingga dikatakan telah disunting menjadi seorang aktor.

Terbaharu, muncul kisah mengenai ‘Raja Report Malaysia’ ini apabila ada yang mendedahkan Rani Kulup suatu ketika dahulu sebenarnya merupakan seorang pemuzik dan penyanyi sebuah kumpulan kugiran "pop yeh-yeh".

Siapa sangka dalam diam-diam, Presiden Pertubuhan Martabat Jalinan Muhibbah Malaysia (MJMM) ini sebenarnya begitu berbakat dalam bidang seni hiburan, kan?


Menurut Malaysian Digest, Rani Kulup yang merupakan ahli kumpulan ‘Sometimes Group’ pernah mengeluarkan album pada tahun 2010 berjudul Tutup Pintu Tapi Tak Berkunci yang berkonsepkan pop yeh-yeh dan irama 60-an.

Rani Kulup dikatakan dahulu menggunakan nama pentas yang dikenali sebagai Arka.

Sejak kebelakangan ini, nama Rani Kulup sering menjadi sebutan ramai berikutan popularitinya yang semakin meningkat naik di laman sosial.

Apatah lagi, tagline #kipidap (keep it up) menjadi ikutan ramai rakyat khusunya di kalangan warga netizen di negara ini. –Kedahnews.com