KPDNKK Perlu Kerjasama Media Bantu Operasi - Ahmad Bashah

Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah
ALOR SETAR – Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) berharap dapat menjalin kerjasama lebih erat dengan media bagi memastikan operasi yang dijalankannya lebih berkesan.

Timbalan Menterinya, Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah berkata, media dapat memainkan peranan dalam menyalurkan maklumat atau aduan tentang aktiviti yang melanggar undang-undang.

“Kita memerlukan kerjasama media untuk menyalurkan maklumat kepada masyarakat tentang usaha yang dilaksanakan oleh KPDNKK dalam menangani isu-isu kenaikan harga barangan,” katanya ketika berucap pada Majlis Berbuka Puasa Bersama Media Kedah, semalam.

Beliau berkata kementerian telah mengambil beberapa inisiatif bagi menangani isu peningkatan kos sara hidup rakyat terutama melibatkan golongan berpendapatan sederhana dan rendah.

Menurut Ahmad Bashah, Skim Kawalan Harga Musim Perayaan Hari Raya Puasa 2015 yang bermula dua hari lepas diharap dapat mengelakkan peniaga daripada mengambil kesempatan menaikkan harga barang. – BERNAMA