Sudah Dipenjara Pun Belum Serik-Serik Lagi

Ketua Polis Daerah Besut Supt Khaled Che Lah (tengah) menunjukkan ketulan mampat ganja seberat satu kilogram yang dirampas dari seorang bekas banduan di Kuala Besut, ketika mengadakan sidang media di Ibu Pejabat Polis Kampung Raja hari ini. - Foto BERNAMA
BESUT – Seorang lelaki yang dibebaskan dari penjara April lalu kerana memiliki dadah, sekali lagi ditahan Khamis lepas kerana memiliki pelbagai jenis dadah di Kuala Besut.

Ketua Polis Daerah Besut, Supt Khaled Che Lah berkata suspek berumur 28 tahun yang merupakan seorang nelayan ditahan di Kampung Nail.

Beliau berkata lelaki itu pada mulanya dilihat sedang tidur di dalam kereta sambil memegang senjata tajam.

“Apabila anggota polis peronda menghampiri untuk mengejutkan suspek, dia yang tiba-tiba tersedar terus terjun keluar dari tingkap kereta berkenaan.

“Anggota polis terus mengejar suspek hingga berlaku pergelutan yang suspek juga cuba merampas pistol dipinggang seorang anggota polis. Suspek akhirnya dapat diberkas,” katanya kepada pemberita.

Khaled berkata pemeriksaan pada beg pinggang suspek mendapati pelbagai jenis dadah di dalam botol plastik, tiub straw dan paket.

Di dalam kereta pula ditemukan ketulan mampat yang dipercayai ganja seberat satu kilogram, katanya.

Beliau berkata kereta tersebut juga didapati menggunakan nombor pendaftaran palsu yang keretanya dilapor hilang di Pulai Condong, Kelantan sebelum ini.

Suspek kini direman selama tujuh hari.

Rampasan ganja tersebut merupakan rampasa terbesar sejak empat tahun lalu di Terengganu yang dipercayai untuk dijual kepada pelancong di Pulau Perhentian, kata Khaled. – BERNAMA