Lebih 23 Tahun Diculik, Gadis Temui Semula Keluarga Asalnya...

PADA tahun 1987, Joy White bawa anaknya yang berusia 3 minggu, Carlina ke Hospital Harlem di New York City, Amerika Syarikat. Kemudian, mimpi ngeri setiap ibu terjadi.

Carlina dipisahkan oleh ibunya untuk menerima rawatan IV. Pada masa itulah seorang wanita yang menyamar berpakaian seperti seorang jururawat menyelinap ke dalam hospital dan menculik Carlina.

Dia mencabut IV dari lengan Carlina dan membawanya jauh beribu-ribu batu ke Georgia. Walau bagaimanapun, wanita yang menculik Carlina, Ann Petty menjaganya seperti anak sendiri.

Ironi 23 tahun bukanlah tempoh yang singkat. Cukup untuk seseorang tidak lagi mengenali ahli keluarganya. Pada ulang tahun kelahirannya ke-16 tahun, Carlina rasa sesuatu tidak betul mengenainya.

Ini kerana tidak ada seorang pun adik beradiknya yang lain menyerupainya. Pada tahun yang sama, dia mengandung dan perlukan dokumen kelahiran untuk proses kelahiran bayinya nanti.

Dia bertanya kepada ‘ibunya’ di mana sijil kelahirannya tetapi ibunya enggan memberitahu. Tidak sedap hati dengan keadaan itu, dia menyelongkar barang-barang Ann Petty dan menjumpai sijil kelahirannya.

Namun, apabila dia membawa ke pejabat kerajaan, mereka menuduh Carlina mencuri identiti orang lain. Ianya adalah sijil kelahiran palsu. Apa yang lebih menyedihkan, Ann memberitahu Carlina bahawa ibu kandungnya telah tinggalkan dia sejak lahir dan ibunya tidak akan kembali lagi.

Itulah saat Carlina menyiasat siapakah dirinya yang sebenar. Tujuh tahun kemudian dia pergi ke National Center iaitu pusat untuk mereka yang kehilangan anak.

Kemudian dia membuat panggilan telefon yang mengubah hidupnya. Dia dan Joy White iaitu ibu kandunganya membuat ujian DNA dan mereka disahkan ibu dan anak kandung.

Selepas 23 tahun diculik oleh seseorang yang menyamar sebagai ibunya, Carlina bertemu kembali ibu kandung dan keluarganya. Manakala, Ann Petty dipenjarakan 12 tahun kerana melakukan kesalahan tersebut. – era.fm