Lelaki Luah Kesal Sikap Melampau Pegawai Maybank Tanah Merah


ALOR SETAR - Seorang lelaki meluahkan rasa kesal dan kecewanya terhadap sikap dan layanan buruk seorang pegawai bank di Maybank cawangan Tanah Merah, Kelantan.

Dikenali sebagai Hilmi Arifin, lelaki berkenaan menceritakan pengalaman buruk yang dihadapi salah seorang kakitangan baru syarikatnya yang cuba membuka akaun di cawangan tersebut.

Malangnya kata Hilmi, salah seorang pegawai bank tersebut dikatakan telah mengherdik dan menghina kakitangan serta syarikat perniagaannya.

"Malangnya pegawai wanita tersebut mengherdik dengan mengatakan “Syarikat awak kerja bukanlah syarikat besar-besar macam di KL. 

"Dia menambah, “bukan duit beribu-ribu pun masuk”. Lalu beliau mengarahkan pekerjanya di kaunter tadi untuk mengekal seperti prosedur asal iaitu RM250," luah Hilmi, kesal dengan apa yang berlaku.

Katanya, apa yang dikesali bukanlah merujuk kepada jumlah wang RM50 atau RM250, namun dia kesal pada sikap pegawai tersebut yang dikatakan angkuh, sombong dan memalukan sebuah bank yang tersohor seperti Maybank.

"Ini bukan soal RM50 atau RM250. Tapi sikap pegawai tersebut yang anguh, sombong, dan memalukan jenama besar seperti Maybank!

"Jika kami salah, mohon diberitahu dengan cara baik. Apatah lagi sudah 2 kali saya bertanya dengan 2 orang staf maybank sebelum saya buat surat tersebut!

"Jangan ingat kamu seorang pegawai, kamu boleh mengherdik syarikat kecil seperti kami. Kamu mungkin tidak tahu syarikat besar bermula dari syarikat kecil seperti kami," tulis Hilmi di laman Facebooknya.

Berikut dibawah adalah luahan Hilmi; -Kedahnews.com

SIKAP PEGAWAI MAYBANK TANAH MERAH YANG KETERLALUAN !
.
Pada minggu lepas, saya telah mengambil borang untuk staf saya bagi membuka akaun simpanan peribadi memandangkan semua urusan pembayaran gaji syarikat melalui cek Maybank.
.
Dan semasa di kaunter pertanyaan. Saya dimaklumkan jika ada surat dari pihak syarikat yang dia bekerja, maka perlu deposit RM50 sahaja. Berbanding prosedur biasa RM250. Ini memudahkan staf saya memandangkan dia baru sahaja bekerja.
.
Selang sehari selepas itu, saya pergi sekali lagi ke cawangan tersebut dan berjumpa dengan seorang lagi staf maybank yang lain bertanyakan betul atau tidak kalau saya buat surat syarikat. boleh deposit RM50 sahaja. Beliau mengatakan "YA BETUL".
.
Pagi tadi 20hb September 2015. pukul 9 pagi. Staf saya pergi ke cawangan tersebut untuk menghantar borang yang sudah diisi. Staff lelaki di kaunter 1 merujuk ke pegawai wanita di belakangnya berserta surat dari syarikat saya.
.
Malangnya pegawai wanita tersebut mengherdik dengan mengatakan "Syarikat awak kerja bukanlah syarikat besar-besar macam di KL. Dia menambah, "bukan duit beribu-ribu pun masuk". Lalu beliau mengarahkan pekerjanya di kaunter tadi untuk mengekal seperti prosedur asal iaitu RM250.
.
Sikap pegawai wanita tersebut sungguh keterlaluan. Menghina syarikat kecil saya serta memalukan staf saya di hadapan orang. Saya agak kecewa dan terguris memandangkan semua syarikat dan anak syarikat saya merupakan pelanggan setia Maybank.
.
Staf saya terpaksa balik kerumah orang tuannya untuk meminjam RM200 bagi urusan tersebut. Ini menyusahkan staff saya yang menaiki motor jauh ke rumah.
.
Ini bukan soal RM50 atau RM250. Tapi sikap pegawai tersebut yang anguh, sombong, dan memalukan jenama besar seperti Maybank!
.
Jika kami salah, mohon diberitahu dengan cara baik. Apatah lagi sudah 2 kali saya bertanya dengan 2 orang staf maybank sebelum saya buat surat tersebut!
.
Jangan ingat kamu seorang pegawai, kamu boleh mengherdik syarikat kecil seperti kami. Kamu mungkin tidak tahu syarikat besar bermula dari syarikat kecil seperti kami.
.
Saya akan buat surat rasmi untuk dihantar ke ibu pejabat Maybank Kuala Lumpur.
.
Sekian,
Saya Hilmi Ariffin.