Siapa Punya Kancil Di Jalan Kuala Kedah Ini? Silam Ambil Cepat...

Fuad meninjau keadaan kereta Perodua Kancil berkenaan yang didakwanya tersadai sejak tiga bulan lalu.
KUALA KEDAH - Sebuah Perodua Kancil yang tersadai di Jalan Kuala Kedah, di sini, sejak sebelum Ramadan lalu, menimbulkan tanda tanya.

Pengerusi Jawatankuasa Perwakilan Penduduk (JPP) Mohamad Fuad Emby berkata, kereta dengan plat pendaftaran kenderaan Pulau Pinang itu disedari tersadai berhampiran Masjid Tambak Bunga dan Taman Sri Kota sejak tiga bulan lalu.

"Penduduk di sini rasa pelik sebab lama sangat Kancil ini tersadai... tak ada siapa yang datang ambil.

"Kami ada berusaha kenal pasti pemiliknya, tapi memang tak tahu. Nak kata orang sini punya kereta pun tidak sebab tak ada siapa yang mengaku tuan," katanya.

Menurutnya, beliau menerima beberapa aduan daripada penduduk yang bimbang kewujudan kancil berkenaan yang terlalu lama tersadai.

"Kereta ini tersadai tiba-tiba dan buat penduduk tertanya-tanya. Bimbang juga kalau kereta ini kenderaan curi.

"Kalau ditinggalkan pemilik sebab rosak pun kita bimbang... sebab lama sangat takut ada pula orang yang ambil kesempatan curi komponen kereta," katanya.

Katanya, biarpun kenderaan itu tidak mengundang masalah lain seperti kemalangan, penduduk tetap berharap tindakan diambil untuk mengelakkan perkara tidak diingini.

"Kita harap sangat ada pihak bertanggungjawab membantu mengenal pasti pemilik Kancil ini dan ia dapat dialihkan daripada terus tersadai," katanya.

Sumber: Sinar Harian